Tisztelt tanári kar és
meghívottak! Drága szüleink és rokonaink! És ti, kedves végzős diáktársak!
Ha megkérdeznék bárkit, hogy szerinte egy orvos, fogorvos,
gyógyszerész, aszisztens vagy bába minek a szakértője, attól félnék gyakrabban
kapnám azt a választ, hogy ők a betegségek a szakértői. Ha azt válaszolnák,
hogy egészség-szakértők az már jobban hangzana, de hát tudjuk, hogy az egészség
egy eléggé relatív fogalom. Az lenne a javaslatom, hogy egy pillanatra, mondjuk
azt, hogy mi, végzős diákok egy bizonyos értelemben életszakértők vagyunk.
Hiszen erről tanultuk az elmúlt évek alatt, nem? Kezdtük a legparányibb
sejtalkotó elemeknél, aztán próbáltuk megérteni a szervezetünk életfontosságú
szerveinek működését, később pedig azt, hogy hogyan próbál életben maradni a
szervezetünk egy betegség ideje alatt is.