Hagyta viszont a KENYERET és a BORT. A kenyeret, mely szétmorzsálódik, elfogy, éltet, egyszerű, és mégis nélkülözhetetlen. Pontosan mint a mi életünk: néha azt hisszük, hogy hát "csak" szétmorzsálódik, mivel "csak" a szeretet apró, hétköznapi dolgait vagyunk képesek adni. Vagy hogy nem elég izgalmas az életünk, mert nem teszünk nagy, látványos dolgokat. És az Úr Jézus ezzel szemben, pont ezt a hétköznapiságot, el- és lemorzsolódást, egyszerűséget adja nekünk ajándékul. Ez az élet így is teljes, szép, hasznos lehet. A kenyeret akkor tudjuk adni, ha előbb megtörjük, életünk töredezettségeinek, sérüléseinek így lehet értelme: ahhoz, hogy odaadottá váljak, megtört is lehetek (kell, hogy legyek). (Tudok-e így tekinteni gyengeségeimre?)
És a kenyér mellett hagyta a bort. A zsidóknál szokás volt, hogy a bor "főlét" kiloccsantották. Az Úr Jézus ezzel a szimbólummal, mintha azt jelezné, hogy lehet, van értelme túlcsordulóan szeretni, nincs fölös-leges szeretet, még akkor is, ha ezt nem úgy értékelik. Szabad adni, nem kell önvédelemből méricskélni. És ez lehet, hogy fájdalmas tapasztalat lesz: elengedni a kényelmet, a biztonságot, a megszokást a nagyobb életért, a szeretetért, lehet, hogy (ki)feszültté tesz, sebezhetővé, kiszolgáltatottá, MÉGIS JÁRHATÓ ez az út.
Miletics Katalin Janka: Kezek keresztútja |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése